Wat was je oplossing voor deze uitdagende indeling?
Stylist Fietje Bruijn: 'Ik heb de haard bij de zithoek betrokken door een bank met een lang stuk richting het raam te zetten. Hierdoor doen de haard en de serre mee en verruim je de zithoek. Bovendien maak je op deze manier meer gebruik van het licht in de vrij donkere hoekwoning.'
Op welke manieren heb je nog meer gezorgd voor meer licht?
'Door de kleine deur te vervangen door een nieuwe achterpui en een grote schuifdeur. Hierdoor hebben ze een bak meer licht en contact met de tuin. De keuken heeft een nieuwe opstelling. We hebben het muurtje dat licht blokkeerde weggehaald. Nu stroomt het licht van achteren naar voren. Ten slotte hebben we de haard betegeld met een lichte glanzende tegel die het licht weerkaatst.'
Het plafond is meegeschilderd in dezelfde zachtgroene tint als de muren. Wat voor effect geeft dit?
'Het meeschilderen van het plafond in de lichte kleur die in de hele ruimte te vinden is, werkt ruimtelijk en geeft rust. Je hebt nu niet zo'n contrasterend wit vlak boven je hoofd.'
Op verschillende plekken zien we felle tinten terugkomen. Wat was het achterliggende idee achter het gebruik van deze kleuren?
'Joëlle houdt van kleur, Daniël niet. De basis is daarom rustig en in de accenten zit duidelijk kleur. Het felle koningsblauw kun je goed toevoegen aan een rustige basis, als je het maar met mate doet. Dat is belangrijk. Ik heb ook andere felle kleuren toegevoegd voor Joëlle, zoals fuchsia. Maar door het af te stemmen en op een rustige manier toe te voegen kan iemand als Daniel er ook goed mee leven. De felle tinten brengen juist wat sjeu.'
Boven de bank hangt een persoonlijk kunstwerk van Studio Aya Aya, wat sprak je aan in haar werk?
vtwonen-stylist Kelly, die het kunstwerk voor Daniël en Joëlle heeft uitgezocht, vertelt: 'Ik kwam het werk van Studio Aya Aya tegen op Instagram en wist meteen dat dit was wat we zochten. Bonny maakt gepersonaliseerd werk. Het is kleurrijk en arty. Joëlle en Daniël hadden in de woonkamer heel braaf wat gezinsfoto's in rijtjes van drie hangen. Iets waar Joëlle zich aan stoorde, maar tegelijkertijd ook van houdt. De familieherinnering is gevangen in dit schilderij en geeft hen op een vrolijke, kleurrijke manier weer, wat past bij hun persoonlijkheid.'