woonnieuws

vtwonen wint Mercur magazinemerk van het jaar

 
Red velvet drip-taart (hema.nl). Kleine roze taart (vinnysbakery.nl). Goudkleurig folie (vliegerpapier.nl). Taartvorkjes Tavis, metaalkleurig taartplateau 32×9 cm (vtwonen.nl). Zachtgroen bordje, zalmroze servet (nordal.eu).Sidetable op pilaren, achthoekig bord (hkiving.nl).
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Hiep hiep hoera! vtwonen is uitgeroepen tot magazinemerk van het jaar 2020! Tijdens een digitale awardshow op donderdagmiddag werd de felbegeerde Mercur voor Magazinemerk van het jaar aan vtwonen uitgereikt. Hiermee werd vtwonen omschreven als 'een sterk merk dat zich blijft vernieuwen, zich inzet op 360 graden en de samenleving en doelgroep in de gaten houdt.'

Lees verder onder de advertentie

Nominaties

vtwonen was genomineerd voor niet een, niet twee, maar drie Mercurs dit jaar. De awards voor 'Innovatie van het jaar' en 'Partnership van het jaar' gingen welverdiend naar mediacollega's. Maar dé prijs 'Magazinemerk van het jaar' mocht de vtwonen-redactie in ontvangst nemen. Niet fysiek, natuurlijk, maar wel met gegil en glitter. De helft van de redactie plopte confettislingers de lucht in vanuit een coronaproof zaal. De andere helft volgde de spannende uitslag via een Teams call.

Dit zei de jury

'Het beste tijdschriftmerk van het jaar is geworden: vtwonen (DPG Media). Deze Mercur is voor magazinemerken die het afgelopen jaar opvallend goed gepresteerd hebben op zowel redactioneel als commercieel gebied. Bij de beoordeling wordt gelet op kwaliteit en innovatief vermogen van het crossmediale magazinemerk (met of zonder print).'

Lees verder onder de advertentie

De jury vervolgt: 'vtwonen is al een lange tijd een gevestigd merk. De stabiliteit die het merk heeft, is indrukwekkend. Maar uit de vele activiteiten van het afgelopen jaar blijkt ook dat de redactie zich non-stop aanpast aan de tijdgeest en 100% multimediaal denkt. Met twaalf seizoenen tv met het kijkcijferkanon Weer verliefd op je huis (800.000 kijkers!) en met meer dan 25 vtwonen collecties bij 16 verschillende partners, was en is vtwonen absoluut een trendsetter in crossmediaal uitgeven. Vtwonen is volgens de jury hét keurmerk geworden van een 360-gradenmerk. Mercur-waardig!'

Teamwork

Dit is met recht een prijs voor het héle team, want wat is er hard gewerkt dit jaar. Naast dertien normale nummers brachten we talloze bijlagen uit. We lanceerden een nieuw merk, vtverbouwen, én een nieuwe collectie specials, bestaande uit TUIN en DIY. Op de valreep creëerden we ons eerste Zomerboek terwijl we ook de eerste digitale vt wonen&design beurs planden. De vtwonen collectie blijft zich uitbreiden met producten van servies tot gordijn. Er werd een digitaal video-platform ontwikkeld, vt tv, waarvan de eerste serie, 2x anders, een daverend succes was. En voor de interieurfans die hiermee nóg niet verzadigd zijn, is er nu vtwonen college waarmee deelnemers leren hun eigen interieur aan te pakken. Als kers op de taart schoten de kijkcijfers van Weer verliefd op je huis dit seizoen weer de lucht in.

Bedankt

Dat we dit ondanks corona voor elkaar hebben gebokst is iets waar we ontzettend trots op zijn. Maar naast ons team moeten we ook jullie bedanken. Want jullie ongelimiteerde enthousiasme voor alles wat we maken geeft ons energie om door te blijven werken. Dus fans, bedankt!

Lees verder onder de advertentie