weer verliefd op je huis
In 2026 gaat Stijlvol Wonen, jouw high-end woonmagazine, verder onder de naam vtwonen Design. Een nieuwe naam, maar inhoudelijk verandert er niks. Nog steeds vind je in ons design-magazine alles over exclusief wonen, het laatste nieuws, kwalitatief design en inspirerende, verrassende interieurs.
Het eerste nummer van vtwonen Design verschijnt op 5 februari 2026. Op nummer #09 van Stijlvol Wonen vind je als opwarmer een unicum: een dubbele cover om alvast kennis te maken met het nieuwe logo.
Hiermee voegen we Stijlvol Wonen toe aan de grote, succesvolle vtwonen-familie. We werken vanuit één grote home-deco redactie met interieurspecialisten om voor jou de mooiste foto’s, stylings en interviews maken.
vtwonen is al 61 jaar het grootste en bekendste woonmerk van Nederland. Met de toevoeging van vtwonen Design vind je bij vtwonen nu alle populairste woonstijlen van Nederland en België: de mix & match-stijl, de landelijke stijl en designwonen. Ook online staan we sterk met vtwonen.nl. Door de krachten te bundelen kunnen we met onze nieuwsbrieven, social media en website de online woonwereld verder veroveren. In onze eigen online vtwonen-shop verkopen we de eigen collecties van vtwonen én die van veel andere mooie woonmerken. Kortom: met deze naamswijziging zijn wij klaar voor de toekomst!
Q1: Waarom verandert de naam van het magazine?
A: Sinds 2024 is de inhoud van het magazine Stijlvol Wonen vernieuwd en zijn de magazines Eigen Huis & Interieur, Feeling Wonen en Stijlvol Wonen samen gegaan in deze nieuwe formule onder de naam Stijlvol Wonen. We zijn nu een jaar verder en het is tijd om de volgende stap te nemen in onze plannen om al onze titels onder vtwonen uit te geven. Hiermee profiteren alle titels van de kracht van vtwonen, zowel in de magazines als online op de website, in de socials en in de shop.
Q2: Wat was er mis met de oude naam?
A: Met de nieuwe naam vtwonen Design scharen we ons design-magazine onder het sterke merk vtwonen. De naam DESIGN maakt in een keer duidelijk waar de titel over gaat: al het mooie design-wonen waar zoveel mensen fan van zijn. En met het label vtwonen voegen we een kwaliteitsmerk toe dat zijn sporen verdiend heeft in de uitgeverij.
Q3: Waarom veranderen jullie weer iets? Er is al zoveel veranderd de afgelopen jaren!
A: De naamswijziging van Stijlvol Wonen naar vtwonen Design is de laatste stap in het compleet maken van ons vtwonen-portfolio. Hiermee zijn we klaar voor de toekomst, omdat alle merken en submerken nu kunnen profiteren van de kracht van vtwonen.
Q4. Gaat de inhoud van het magazine nu ook veranderen?
A: Aan de inhoud van het magazine verandert niets! Het gaat hier echt alleen om een naamswijziging. Wel zullen wij altijd ons best doen om de redactionele formule constant aan te scherpen om de titel nog beter te maken.
Q5: Betekent dit dat jullie je gaan richten op een andere doelgroep?
A: Wij richten ons nog steeds op dezelfde doelgroep: liefhebbers van designwonen, zowel nieuw design als tijdloos wonen. Wel weten we dat we met de toevoeging van vtwonen een nog bredere doelgroep zullen aanspreken, want we merken nu al dat er nog veel meer lezers fan zijn van design-wonen.
Q6: Gaan jullie straks (nog) meer commerciële content plaatsen?
A: Zowel vtwonen als vtwonen Landelijk als vtwonen Design worden op dezelfde manier gemaakt. Wat veel lezers niet weten, is dat wij commerciële partners nodig hebben om onze magazines te kunnen blijven maken! Zonder hun onmisbare hulp zouden magazines vele malen duurder worden. Bovendien merken we dat de merken en winkels die in onze magazines adverteren, heel goed aansluiten bij de interesses van onze lezers. Een win-win-situatie dus!