In de spotlight – maak kennis met Karen

Een tikkeltje eigenzinnigheid is Karen niet vreemd. Ook haar interieur kenmerkt zich door wat anderen de ‘Karen-stijl’ noemen. Maar geslaagd is het wel. Daarom verdient zij ook een plekje tussen de winnende lezeressen van onze campagne ‘In de spotlight’.

Niet instapklaar

Het huis waar Karen samen met Patrick en hun zevenjarige dochter Roos wonen, draagt al een hele geschiedenis met zich mee. Het huis zelf is gebouwd in 1934, de schuur erachter staat er al sinds eind achttiende eeuw. “Die laatste was beschermd, dus daar mochten we niet veel aan veranderen. Enkel het dak hebben we mogen vervangen, want daar lag asbest op”, legt Karen uit. “Het huis hebben we wel grondig onder handen genomen. Toen we het zeven jaar geleden kochten, was het immers allesbehalve instapklaar. We hebben de gevelstenen volledig weggehaald en enkel de ruwbouw laten staan.”

Handen uit de mouwen

Het huidige eindresultaat is in grote mate het werk van Karen en haar familie. Zo was het haar vader die het huis getekend heeft. “Hij heeft een opleiding als technisch tekenaar gevolgd. Dat was ook zijn passie, ook al had hij een heel andere carrière. Jammer genoeg heeft hij onze verhuizing niet meer kunnen meemaken. Hij stierf vlak daarvoor. Ons huis is dan ook een fantastische herinnering aan hem.” Ook het interieur namen Karen en Patrick zo veel mogelijk voor eigen rekening. Schrijnwerker Patrick nam de keuken, de vloer, de stalen ramen en andere karweien op zich; Karen zorgde vooral voor de aankleding. “Als ik iets zie wat ik mooi vind, koop ik het. Ik vind er altijd wel een plekje voor.”

Trendsetter

Karen houdt van een mix van stijlen: landelijk, jong, vintage, industrieel … Dat zie je ook in het interieur. “Vrienden noemen dit weleens de ‘Karen-stijl’. Dat vind ik leuk, want elk interieur is uniek.” Nochtans viel haar stijl vroeger niet bij iedereen even sterk in de smaak. “Toen ik een cursus interieur volgde, kreeg ik steevast slechte punten. Maar enkele jaren later zag ik de stijl die ik nastreefde overal opduiken in interieurbladen. Eigenlijk was ik dus een soort van trendsetter, maar waren ze daar in die cursus nog niet klaar voor”, besluit ze lachend.

Karen is één van de gezichten van onze nieuwe advertentiecampagne. Binnenkort zie je dus nog veel meer van haar en haar interieur.

Bron beeld: fotografie Sarah Van Hove | Tekst: Tinneke Vos en Bert De Pau

Vorige artikel Volgende artikel

Gerelateerde artikelen

reageren

Alle velden met een * zijn verplicht

Shop suggesties

Inspiratie suggesties