vtwonen

In 5 stappen meer rust in de slaapkamer

Een goede nachtrust is belangrijk, niet alleen voor je humeur maar ook voor je gezondheid. Word jij soms gebroken wakker of kun je de slaap maar niet vatten? Met deze tips voor de slaapkamer creëer je meer rust en slaap jij straks weer als een roos. (in samenwerking met Emma Matras)

Rust in de slaapkamer

1. Opgeruimd staat netjes

Kom je pas tot rust wanneer het huis helemaal aan kant is? Zet een leuke selectie opbergmanden in de slaapkamer zodat je rondslingerende spullen meteen op kunt bergen. Een opgeruimd interieur oogt rustig en maakt je hoofd leeg. Precies wat jij nodig hebt om goed te kunnen slapen.

2. Een oase van rust

Grijp een kwast en verf de kamer in een rustgevende kleur. Kleur heeft een grote invloed op je humeur en gemoedstoestand. In een ruimte waar alles draait om rust en relaxen is het een goed idee om kleur de hoofdrol te geven. Kleuren om bij in slaap te vallen zijn onder andere wit, roodbruin, lavendel en zeeblauw.

3. Nog even tv kijken…

We weten dat het niet goed voor ons is, maar soms is er gewoon niks lekkerder dan in bed kruipen en met de tv in slaap te vallen. Maar het gevolg is vaak dat je rusteloos slaapt. Een beter idee is om de tv niet in de slaapkamer te zetten, maar om bijvoorbeeld nog even te lezen (niet op je telefoon!) voordat je gaat slapen. Tip: Zet minimaal een uur voor het slapen gaan de tv uit. Zo geef je je hersenen tijd om in slaapmodus te raken en slaap je rustiger én dieper.

4. Slapen in een luxe hotelbed

Maak niet alleen de kamer super comfy, maar geef ook het bed dat beetje extra aandacht. Doe je lichaam een groot plezier en kies voor een super comfortabel matras. De Emma matras past zich, doormiddel van drie verschillende schuimlagen, aan ieders lichaamstype aan. Daarnaast is het ook nog eens makkelijk kiezen, want er is maar één soort matras. Jij hoeft alleen de keuze te maken voor de juiste afmeting. En je bestelt ‘m gewoon online. Leuk feitje: de Emma matras is onlangs als ‘Beste uit de Test’ gekomen bij de Consumentenbond.

5. Klein licht

Kom jij pas tot rust tijdens een bezoek aan een massagesalon? Het gedimde licht en de rustgevende muziek helpen je waarschijnlijk een handje. Dit kun je zelf ook makkelijk toepassen in je eigen slaapkamer. Gebruik een aantal kleine(re) lampen om de kamer te verlichten in plaats van één groot fel licht aan het plafond. Gedimd licht laat jouw lichaam denken dat het (bijna) donker is waardoor het zich opmaakt voor de slaapstand. Zet voor het slapen een rustgevend muziekje op. Sweet dreams!

Bron: in samenwerking met Emma Matras

Vorige artikel Volgende artikel

reageren

Alle velden met een * zijn verplicht

Shop suggesties

Inspiratie suggesties