vtwonen

5 vragen aan het Nederlandse merk Zuiver

Betaalbaar design? Dan ben je aan het juiste adres bij het Nederlandse merk Zuiver. In hun collectie vind je stoelen, tafels, lampen en accessoires. Zuiver heeft een neusje voor trends. Typisch in de collectie zijn de koperen, gouden en marble producten. Zoals de marmeren White Stone tafels, de Fad wandplanken, het grafische Graphic kussen en bijzettafel Cupid Copper. Een vernieuwend merk om in de gaten te houden. En daarom interviewden wij Caroline van Velze, Art Director van Zuiver.

zuiver

1. Wat zijn typische trefwoorden voor het merk Zuiver?

Zuiver is een Nederlands merk met een sterk eigen handtekening. Er zijn vier trefwoorden die het merk omschrijven:  Nederlands design, betaalbaar, voldoende voorraad en  ontworpen door ons eigen designteam.

2. Wat is jouw favoriete product of lijn van Zuiver?

Mijn favoriete product  is de Albert Kuip stoel. Deze stoel hebben we helemaal zelf ontworpen.  Het is een comfortabele stoel. Zo past ie bij de eettafel, een bureau maar ook als  fauteuil bij de bank .

3. Heb je een mooi verhaal achter een lijn of bepaald product?

Ik wilde heel graag de woon accessoires in de Zuiver collectie uitbreiden en ben lang bezig geweest met schetsen, zoeken naar de juiste materialen en de juiste trends in home deco. Ik heb veel samples laten maken, ben naar de fabrieken gevlogen en was pas na een jaar tevreden… dat duurde dus best wel lang maar het eind resultaat is er! Onze lijn kussens en plaids Aster en Mimosa en de nieuwe vazen serie Bloom en Blob zijn hier een mooi voorbeeld van.

4. Waarin onderscheidt Zuiver zich?

We proberen trendsetters te zijn  in plaats van trendvolgers. We kijken  wat er in de markt gebeurt en proberen daar zo snel mogelijk onze producten op aan te passen. Zo zagen we een tijdje geleden dat marble in opkomst was en hebben toen gelijk een aantal producten in het marble uitgevoerd.

5. Welke trends signaleer je en hoe merk je dat aan een product?

We signaleren eerst de trends en dan maken we daar een product bij. Bijvoorbeeld de trend goud. Eerst was het koper maar nu is het messing. Dit hebben we aan het begin van dit jaar zien aankomen. In de loop van het jaar hebben we een aantal van onze belangrijkste producten in het messing uitgevoerd zoals de bijzettafel Kelly Tray. Daarmee spelen we in op een trend, die misschien nog niet zozeer gevraagd wordt door de consument, maar door ons wordt aangeboden op het moment dat het ook gaat spelen. Dat is met de koper trend en marble trend ook zo gegaan. Met marble waren we zelfs een beetje te vroeg. En ineens werd het een hit. We hebben  een neus voor de trends die door veel mensen wordt opgepikt.

Bron: in samenwerking met Zuiver

Vorige artikel Volgende artikel

reageren

Alle velden met een * zijn verplicht

Shop suggesties

Inspiratie suggesties