5 vragen aan het Nederlandse merk Zuiver

Betaalbaar design? Dan ben je aan het juiste adres bij het Nederlandse merk Zuiver. In hun collectie vind je stoelen, tafels, lampen en accessoires. Zuiver heeft een neusje voor trends, typisch zijn hun koperen, gouden en marble producten. Zoals de marble wandklok. De OMG en de Doulton stoel zijn voortgekomen uit de ‘fluffy’ trend. Deze stoelen zijn iets losser gestoffeerd dan de andere stoelen van Zuiver. De OMG is zo populair dat daarop de Doulton stoel is ontworpen. Met een wat stoerdere uitstraling in een soort kuip, zodat er nu ook een grotere variant is. Nieuw in de collectie zijn de kussens en plaids. Een vernieuwend merk om in de gaten te houden dus. En daarom interviewden wij Caroline van Velze, Art Director van Zuiver.

zuiver

1. Wat zijn typische trefwoorden voor het merk Zuiver?

Zuiver is een Nederlands merk met een sterk eigen handtekening. Er zijn vier trefwoorden die het merk omschrijven:  Nederlands design, betaalbaar, voldoende voorraad en  ontworpen door ons eigen designteam.

2. Wat is jouw favoriete product of lijn van Zuiver?

Mijn favoriete product  is de Bowl Chair. Deze stoel hebben we helemaal zelf ontworpen.  Het is een elegante stoel die draaibaar is. Zo past ie bij de eettafel, een bureau maar ook als  fauteuil bij de bank .

3. Heb je een mooi verhaal achter een lijn of bepaald product?

In Milaan zagen wij  op een gegeven moment de trend dat er wat overdadiger werd gestoffeerd; een ‘fluffy effect’. Zonder dat te overdrijven,  hebben we dat vertaald naar twee stoelen. De OMG stoel.  Deze hebben we iets  losser gestoffeerd dan onze andere stoelen. De OMG was zo populair dat we hierop de Doulton stoel hebben ontworpen, met een wat stoerdere uitstraling in een soort kuip, zodat de stoel ook wat groter werd.

4. Waarin onderscheidt Zuiver zich?

We proberen trendsetters te zijn  in plaats van trendvolgers. We kijken  wat er in de markt gebeurt en proberen daar zo snel mogelijk onze producten op aan te passen. Zo zagen we een tijdje geleden dat marble in opkomst was en hebben toen gelijk een aantal producten in het marble uitgevoerd.

5. Welke trends signaleer je en hoe merk je dat aan een product?

Wij signaleren eerst de trends en dan maken we daar een product bij. Bijvoorbeeld de trend goud. Eerst was het koper maar nu is het messing. Dit hebben we aan het begin van dit jaar zien aankomen. In de loop van het jaar hebben we een aantal van onze belangrijkste producten in het messing uitgevoerd zoals de bijzettafel Kelly Tray. Daarmee spelen we in op een trend, die misschien nog niet zozeer gevraagd wordt door de consument, maar door ons wordt aangeboden op het moment dat het ook gaat spelen. Dat is met de koper trend en marble trend ook zo gegaan. Met marble waren we zelfs een beetje te vroeg. En ineens werd het een hit. We hebben  een neus voor de trends die door veel mensen wordt opgepikt.

Bron: in samenwerking met Zuiver

Vorige artikel Volgende artikel

reageren

Alle velden met een * zijn verplicht

Shop suggesties

Inspiratie suggesties